OpenOffice.org çok özellikli bir ofis yazılımıdır. Tüm platformlarda çalışan açık kaynak bir uygulamadır. OpenOffice.org yazılımı LGPL lisansı ile dağıtılmaktadır. OpenOffice.org dünyanın en büyük yazılım firmalarından Sun MicroSystems'den destek almaktadır ve kar amacı gütmeden geliştirilmektedir.
OPENOFFICE.ORG NELER İÇERİR?
OpenOffice.org küçük veya büyük ölçekli ihtiyaçları karşılayabilecek bileşenleri içermektedir.
Writer
Calc
Impress
Base
Math
Draw
Writer (Kelime İşlemci)
Kelime işlemci ile rapor, kitap vb. dokümanları oluşturabilirsiniz. Oluşturulan dokümanları HTML, PDF gibi dosya türlerinde saklayabilirsiniz.
Calc (Hesap Tablosu)
Hesap tablosu ile finansal, istatistiki ve matematiksel konularda bir çok özellik kullanılabilmektedir. 2 veya 3 boyutlu hesaplamaları gerçekleştirebilinir.
Impress (Sunu)
Bir katılımcı grubuna sunulacak içeriğin grafik, ses ve animasyonlar ile hazırlanmasında kullanılır. Microsoft PowerPoint dosya sistemiyle ve Macromedia Flash (SWF) dosya sistemi ile sorunsuz çalışmakta ve bu dosya formatlarında kayıt yapabilmektedir.
Base (Veritabanı)
Base (Veritabanı)
Tablo, form, sorgu oluşturmada kullanılabilmektedir. Base başlangıç, orta ve ileri seviyedeki veritabanı kullanıcılara sihirbaz, tasarım ve SQL görünümü gibi esnek seçenekler sunmaktadır.
Math (Formül Düzenleyici)
Math (Formül Düzenleyici)
Bir formül-denklem editörüdür. Belgeler içerisinde kullanılan formüller bu editör yardımıyla oluşturulabilmektedir.
Draw (Vektörel Grafik)
Bir çizim editörü olup grafik oluşturmak için gereken esnek seçenekleri kullanıcılara sunmaktadır. Nesneler oluşturulup 2 ve 3 boyutlu olarak kontrol edebilirsiniz. Projelerinizi grafik biçimlerinden JPEG, BMP, GIF, PNG, TIFF türlerinden herhangi biri olarak kaydederek diğer çalışma veya dokümanlarınızda kullanabilirsiniz. Hatta .swf dosya türü de üretebilirsiniz.
Draw (Vektörel Grafik)
Bir çizim editörü olup grafik oluşturmak için gereken esnek seçenekleri kullanıcılara sunmaktadır. Nesneler oluşturulup 2 ve 3 boyutlu olarak kontrol edebilirsiniz. Projelerinizi grafik biçimlerinden JPEG, BMP, GIF, PNG, TIFF türlerinden herhangi biri olarak kaydederek diğer çalışma veya dokümanlarınızda kullanabilirsiniz. Hatta .swf dosya türü de üretebilirsiniz.
OPENOFFICE.ORG VE DİĞER OFİS YAZILIMLARI
OpenOffice.org diğer ofis yazılımlarının içerdiği özellikleri barındırmaktadır. Örneğin programlama açısından OpenOffice.org Java, Javascript dillerini destekleyebilmektedir. Windows, Linux, Mac OS, Solaris gibi işletim sistemlerini destekleyebilmektedir. Flash çıktısı (.swf) verebilmektedir.
OPENOFFICE.ORG ÖZELLİKLERİ
OPENOFFICE.ORG ÖZELLİKLERİ
Lisansı olmayan ücretsiz bir ofis uygulamasıdır.
Bir çok platformda çalışabilmektedir (windows, linux...).
Açık kaynaklı olup dağıtılabilir, kopyalanabilir ve değiştirilebilir.
Kullanıcı arayüzü kolay kullanılabilmektedir.
Dil desteği oldukça geniştir.
Bir çok türde belgeyi açabilir ve aynı şekilde bir çok türde belge oluşturabilirsiniz. Pdf ve .swf uzantılı belgeler oluşturulabilmektedir.
Kaynak: http://sercanergin.blogspot.com.tr/2013/04/open-office-nedir.html
2- Excel nedir ne işe yarar
Microsoft Excel Nedir?
Bir hesap tablosu (spreadsheet) programıdır. Excel, her türlü veriyi (özellikle sayısal verileri) tablolar ya da listeler halinde tutma ve bu verilerle ilgili ihtiyaç duyacağınız tüm hesaplamaları ve analizleri yapma imkanı sunan bir uygulama programıdır.
Excel ile, verilerle ilgili grafikler çizebilir, kolay ve hızlı bir şekilde raporlar, özetler hazırlayabilir, istenilen verilere ulaşabilir, sıralayabilir, sorgulayabilirsiniz.
Excel'de veriler, açılan dosyalarda saklanır. Dosya uzantısı "xls" dir.
TEMEL KAVRAMLAR
Çalışma Kitabı: Excel'de yaratılmış bir dosya, bir çalışma kitabıdır.
Çalışma Sayfası: Çalışma kitaplarını temsil eden belge pencerelerinin alt kısmında yan yana dizili olan düğmelerden her birine (Sayfa1, Sayfa2, Sayfa3, …..) çalışma sayfası denmektedir.
Satır, Sütun: Excel sayfası satır ve sütunlardan oluşan bir tablodur. Çalışma sayfalarının her birinde 16384 satır ve 256 sütun vardır.
Hücre: Satırların ve sütunların kesiştikleri her bir kutuya verilen isimdir.
STANDART ARAÇ ÇUBUĞU
BİÇİM ARAÇ ÇUBUĞU
FORMÜL ARAÇ ÇUBUĞU
MENÜ ARAÇ ÇUBUĞU
TEMEL DOSYA İŞLEMLERİExcel ile çalışmadan önce dosya işlemleri hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. (Eğer Word kullanıyorsanız, sizin bu konuyu okumanıza gerek olmayabilir!)
Excel'de dosya kavramı yerine çalışma kitabı kavramı kullanılmaktadır. Bir çalışma kitabı, çalışma sayfalarından oluşmaktadır.
Yeni Bir Çalışma Kitabı Yaratmak
Excel'i ilk çalıştırdığınızda karşınıza yeni bir çalışma kitabı açılacaktır. Bu kitabın açılıştaki adı Kitap1 olarak görünecektir. Çalışmalar bu kitap üzerinde yapılır. Dosya kapatılacağı zaman ya da Excel'den çıkmak istenildiğinde bu kitabı kaydetmek istenilip istenilmediği sorulur. Kaydetmek istiyorsanız
Yeni çalışma kitabı açmak için:
1. "Dosya"-"Yeni" komutunu seçilir.
2. Standart Araç Çubuğu'ndan "Yeni" simgesi tıklanır.
Çalışma Sayfası
Bir Çalışma Sayfasında sütun ve satırların kesiştiği birime "Hücre" denir. Hangi hücrede "Formül Çubuğu" üzerinde bulunan "Hücre Adresi" bölümünde yazar. Hücre içeriği de "Formül Çubuğu" üzerinde gözükür.
Sol tarafta "Satır Numaraları" 1, 2, 3... biçiminde; "Sütun Başlıkları" ise A, B, C ... biçimindedir.
Mevcut Bir Çalışma Kitabını Açmak
"Dosya" - "Aç" komutunu tıklayınız.
Karşınıza "Aç" iletişim penceresi çıkacaktır.
Bu iletişim penceresinde açmak için belgenin üzerine sonra da "Aç" düğmesine tıklanır. Ya da belgenin üzerine çift tıklanir. Eğer açmak istediğiniz belge başka bir sürücüde ya da klasördeyse "Bak" bölgesindeki ok işareti üzerine tıklanır. Buradan aranılan belge bulunur ve üzerine çift tıklanır.
Çalışma Kitabını Kaydetmek
1. Çalışma kitabını kaydetmek için "Dosya" menüsünden " Kaydet" komutunu seçilir.
2. Araç çubuğu üzerindeki "Kaydet" düğmesini tıklanır.
3. Shift-F12
4. Ctrl-S
Eğer dosya daha önceden bilgisayar veya diskete kaydedilmediyse dosyaya bir isim verilmesi gerekecektir. "Dosya adı" kutusuna uygun bir dosya adı yazılıp "Kaydet" düğmesine veya enter tuşuna basılır.
Çalışma Kitabını Yeni Adla Kaydetmek
Daha önceden kaydedilmiş ve yeniden açılmış bir dosya üzerinde çalışıp, dosyayı yeni haliyle başka bir isimle kaydetmek (yani bir kopyasını çıkartmak) istediğinizde "Dosya-Farklı Kaydet" komutunu verilir. Bu işlem için araç çubuğu üzerindeki "Kaydet" düğmesi kullanılmaz.
Çalışma Kitabını Kapatmak
Bir çalışma kitabını kapatmak için "Dosya-Kapat" komutu ya da ekranın sağ üst köşesinde bulunan "Pencereyi Kapat" düğmesine basılır.
Eğer kapatmak istediğiniz çalışma kitabında değişiklik yapmışsanız Excel size bu kitabı bu haliyle kaydetmek isteyip istemediğinizi soracaktır. Kaydetmek istiyorsanız "Evet", kaydetmek istemiyorsanız "Hayır", "Çalışma Kitabı üzerinde" işlem yapmaya devam etmek için "İptal" düğmesine basılır.
SATIR-SÜTUN BOYUTLANDIRILMASI
Çalışma sayfasında kullanılan sütun genişliklerinin ayarlamak için;
Birinci yöntem
"Sütun Başlıkları" arasındaki çizgi üzerine gelinir. İmleç iki ucunda ok olan artı işareti biçimine gelince farenin sol tuşuna basılır ve parmak kaldırılmadan; genişletmek için sağa, daraltmak için sola çekilir.
İkinci yöntem
1. Genişletmek ya da daraltmak istediğiniz sütunlardan en az birer hücreyi seçilir.
2. Biçim menüsünden ""Sütun-Genişlik komutunu seçilir.
3. Sütun genişliğine 15 yazıp "Tamam" düğmesine basılır.
Çalışma sayfasında kullanılan satır yüksekliklerinin ayarlanması için;
Birinci yöntem
"Sütun Başlıkları" arasındaki çizgi üzerine gelinir. İmleç iki ucunda ok olan artı işareti biçimine gelince farenin sol tuşuna basılır ve parmak kaldırılmadan; genişletmek için sağa, daraltmak için sola çekilir.
İkinci yöntem
1. Yükseltmek ya da alçaltmak istediğiniz satırlardan en az birer hücre seçin.
2. "Format" menüsünden "Row" (Satır) ve oradan da "Height"'i (Yükseklik) tıklayın.
3. Satır yüksekliğine 15 yazın ve "OK" (Tamam) düğmesine basın.
SATIR-SÜTUN-HÜCRE EKLEME VE SİLME
Satır, sütun ya da hücre silmek için;
1. Silmek istediğiniz satır, sütun ya da hücre seçilir
Seçim yapma:
a. Bir satırı/satırları seçmek için "Satır Numaraları"nın üzerine basılır Artarda satırları seçmek için başlangıç/bitiş satırı seçildikten sonra fare uygun biçimde kaydırılır.
b. Bir sütunu/sütunları seçmek için "Sütun Başlığı"nın üzerine basılır Artarda sütunları seçmek için başlangıç/bitiş sütunu seçildikten sonra fare sağa/sola kaydırılır.
c. Yanyana hücreleri seçmek için fare seçimin yapılacağı köşelerden birisine getirilip, çapraz biçimde fare kaydırılır.
d. Yanyana olmayan satırları/sütunları/hücreleri seçmek için önce Ctrl tuşuna basılır, parmak kaldırılmadan seçilmek istenen satırlar/sütunlar/hücreler seçilir.
2. "Düzen-Sil" komutunu tıklanır.
3. Karşınıza gelen "Sil" penceresinden "Hücreleri sola ötele"/"Hücreleri yukarı ötele"/"Tüm satır"/"Tüm sütun" seçilip, "Tamam" düğmesine basılır.
Not: Aynı işlemi farenin sağ tuşu kullanılarak açılan kısayol menüsünden de yapılabilir.
Satır sütun ya da hücre eklemek için;
1. Fareyi sonrasına eklemek istediğiniz satır ya da sütuna getirin.
2. "Ekle" menüsünden isteğinize göre "Satır" "Sütun" ya da "Hücreler" komutunu seçilir.
Not: Eğer hücre eklemek istiyorsanız karşınıza gelen pencerede, mevcut hücrelerin ne yöne doğru öteleneceği sorulur.
HÜCRELERİ HİZALAMA VE BİRLEŞTİRME
Aşağıdaki tabloda görünen değişik hizalamaları gerçekleştirmek için aşağıdaki adımları sırasıyla yapın:
Adım1:
1. B2 hücresinden G2 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
2. "Biçim" menüsünden "Hücreler" komutunu tıklayın.
3. Karşınıza gelen pencerede "Hizalama" sekmesini tıklayın.
4. "Derece" kutusundaki değeri 45'e getirin ve "Tamam" düğmesine basın.
Adım2:
1. C4 hücresinden G10 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
2. "Biçim" menüsünden "Hücreler" komutunu daha sonra da "Hizala" sekmesini tıklayın.
3. Burada "Yatay" bölümünde "Ortala"yı seçin. "Dikey" bölümünde de "ortala"yı seçin ve "Tamam" düğmesini tıklayın.
Adım3:
1. B1 hücresine "HAFTALIK DERS PROGRAMI" başlığını yazın ve daha sonra B2 hücresinden G2 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
2. "Biçim" menüsünden "Hücreler" komutunu tıklayın.
3. "Hizala" sekmesinde, "Hücreleri birleştir" seçeneğini işaretleyin ve "Tamam" düğmesine basın.
Adım4:
1. A2 hücresine "ATATÜRK TEKNİK, ANADOLU MESLEK VE MESLEK LİSESİ" yazın.
2. Daha sonra A4 hücresinden A10 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
3. "Biçim" menüsünden "Hücreler" komutunu tıklayın.
4. "Hizala" sekmesinde, "Yatay" bölümünde ve "Dikey" bölümünde "Orta"yı seçin.
5. "Metni kaydır" ve "Hücreleri birleştir" seçeneğini işaretleyin ve "Tamam" düğmesini tıklayın.
KENARLIK-GÖLGELENDİRME-YAZI RENGİ
1. Verileri ilgili hücrelere girin.
2. Birinci satırın satır yüksekliğini ayarlayın.
3. Yazı tipi biçimlerini ayarlayın.
4. Birinci ve onuncu satırın dolgu rengini koyu maviye getirin.(1 nolu şekle bakın.)
5. A1 ve A10 hücrelerini işaretleyin ve yazı tipi rengini beyaza getirin. (3 nolu şekle bakın.)
6. Gerekli bölgeleri seçip dolgu rengini griye getirin. (1 nolu şekle bakın.)
7. B3:C5 aralığını seçin. Şekil 2'de gösterilen pencereden çerçeve çizgilerini belirginleştirin.
8. B8:C9 aralığını seçin. Şekil 2'de gösterilen pencereden çerçeve çizgilerini belirginleştirin.
9. Aktif hücreyi A2'ye getirin ve Şekil 2'de gösterilen pencereden altta iki çizgi yaratan seçeneği tıklayın.
10. Aktif hücreyi A6'ya getirin ve Şekil 2'de gösterilen pencereden altta iki çizgi yaratan seçeneği tıklayın.
OTOMATİK BİÇİMLENDİRME
KOPYALA-YAPIŞTIRŞekildeki hücreleri Seç-Kopyala -Yapıştır yöntemiyle çoğaltmak için;
1. Çoğaltmak istediğiniz hücreleri (A1'den A4'e kadar) seçin.
2. Farenin sağ düğmesine seçili alan üzerinde iken tıklatın.
3. Karşınıza gelen kısayol menüsünden "Kopyala" komutunu tıklatın.
4. Yapıştırmak istediğiniz yere (hücreye) (C1 hücresine) tıklayın.
5. Farenin sağ düğmesini tıklayıp kısa yol menüsünü görüntüleyin.
6. Bu menüden " Yapıştır" komutunu tıklayın.
KES-YAPIŞTIR
Şekildeki hücreleri Seç-Kes-Yapıştır yöntemiyle taşımak için;
1. Taşımak istediğiniz hücreleri (A1'den A4'e kadar) seçin.
2. Farenin sağ düğmesine işaretli alan üzerinde iken tıklatın.
3. Karşınıza gelen kısayol menüsünden "Kes" komutunu tıklatın.
4. Yapıştırmak istediğiniz yere (hücreye) (B1 hücresine) tıklayın.
5. Farenin sağ düğmesini tıklayıp kısa yol menüsünü görüntüleyin.
6. Bu menüden "Yapıştır" komutunu tıklayın.
Aynı işlemleri, araç çubuğu üzerindeki yanda görülen düğmelerle de yapabilirsiniz. Ayrıca, aynı işlemleri farklı sayfalar üzerinde de uygulayabilirsiniz.
SAYI BİÇİMLENDİRME
Excel'de oluşturulan tabloların daha rahat anlaşılması ve daha güzel görülmesi açısından sayıları da biçimlendirebiliriz. Şu unutulmamalıdır ki hücredeki sayıların değerleri değil sadece biçimleri (görünüşleri) değişir. Etkin hücrenin değeri, formül çubuğunda görüntülenir. Yandaki örnek tabloda görülen iki sütunun da değerleri aynıdır, sadece biçimleri farklıdır. vb fonksiyonları vardır.
Bir hesap tablosu (spreadsheet) programıdır. Excel, her türlü veriyi (özellikle sayısal verileri) tablolar ya da listeler halinde tutma ve bu verilerle ilgili ihtiyaç duyacağınız tüm hesaplamaları ve analizleri yapma imkanı sunan bir uygulama programıdır.
Excel ile, verilerle ilgili grafikler çizebilir, kolay ve hızlı bir şekilde raporlar, özetler hazırlayabilir, istenilen verilere ulaşabilir, sıralayabilir, sorgulayabilirsiniz.
Excel'de veriler, açılan dosyalarda saklanır. Dosya uzantısı "xls" dir.
TEMEL KAVRAMLAR
Çalışma Kitabı: Excel'de yaratılmış bir dosya, bir çalışma kitabıdır.
Çalışma Sayfası: Çalışma kitaplarını temsil eden belge pencerelerinin alt kısmında yan yana dizili olan düğmelerden her birine (Sayfa1, Sayfa2, Sayfa3, …..) çalışma sayfası denmektedir.
Satır, Sütun: Excel sayfası satır ve sütunlardan oluşan bir tablodur. Çalışma sayfalarının her birinde 16384 satır ve 256 sütun vardır.
Hücre: Satırların ve sütunların kesiştikleri her bir kutuya verilen isimdir.
STANDART ARAÇ ÇUBUĞU
BİÇİM ARAÇ ÇUBUĞU
FORMÜL ARAÇ ÇUBUĞU
MENÜ ARAÇ ÇUBUĞU
TEMEL DOSYA İŞLEMLERİExcel ile çalışmadan önce dosya işlemleri hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. (Eğer Word kullanıyorsanız, sizin bu konuyu okumanıza gerek olmayabilir!)
Excel'de dosya kavramı yerine çalışma kitabı kavramı kullanılmaktadır. Bir çalışma kitabı, çalışma sayfalarından oluşmaktadır.
Yeni Bir Çalışma Kitabı Yaratmak
Excel'i ilk çalıştırdığınızda karşınıza yeni bir çalışma kitabı açılacaktır. Bu kitabın açılıştaki adı Kitap1 olarak görünecektir. Çalışmalar bu kitap üzerinde yapılır. Dosya kapatılacağı zaman ya da Excel'den çıkmak istenildiğinde bu kitabı kaydetmek istenilip istenilmediği sorulur. Kaydetmek istiyorsanız
Yeni çalışma kitabı açmak için:
1. "Dosya"-"Yeni" komutunu seçilir.
2. Standart Araç Çubuğu'ndan "Yeni" simgesi tıklanır.
Çalışma Sayfası
Bir Çalışma Sayfasında sütun ve satırların kesiştiği birime "Hücre" denir. Hangi hücrede "Formül Çubuğu" üzerinde bulunan "Hücre Adresi" bölümünde yazar. Hücre içeriği de "Formül Çubuğu" üzerinde gözükür.
Sol tarafta "Satır Numaraları" 1, 2, 3... biçiminde; "Sütun Başlıkları" ise A, B, C ... biçimindedir.
Mevcut Bir Çalışma Kitabını Açmak
"Dosya" - "Aç" komutunu tıklayınız.
Karşınıza "Aç" iletişim penceresi çıkacaktır.
Bu iletişim penceresinde açmak için belgenin üzerine sonra da "Aç" düğmesine tıklanır. Ya da belgenin üzerine çift tıklanir. Eğer açmak istediğiniz belge başka bir sürücüde ya da klasördeyse "Bak" bölgesindeki ok işareti üzerine tıklanır. Buradan aranılan belge bulunur ve üzerine çift tıklanır.
Çalışma Kitabını Kaydetmek
1. Çalışma kitabını kaydetmek için "Dosya" menüsünden " Kaydet" komutunu seçilir.
2. Araç çubuğu üzerindeki "Kaydet" düğmesini tıklanır.
3. Shift-F12
4. Ctrl-S
Eğer dosya daha önceden bilgisayar veya diskete kaydedilmediyse dosyaya bir isim verilmesi gerekecektir. "Dosya adı" kutusuna uygun bir dosya adı yazılıp "Kaydet" düğmesine veya enter tuşuna basılır.
Çalışma Kitabını Yeni Adla Kaydetmek
Daha önceden kaydedilmiş ve yeniden açılmış bir dosya üzerinde çalışıp, dosyayı yeni haliyle başka bir isimle kaydetmek (yani bir kopyasını çıkartmak) istediğinizde "Dosya-Farklı Kaydet" komutunu verilir. Bu işlem için araç çubuğu üzerindeki "Kaydet" düğmesi kullanılmaz.
Çalışma Kitabını Kapatmak
Bir çalışma kitabını kapatmak için "Dosya-Kapat" komutu ya da ekranın sağ üst köşesinde bulunan "Pencereyi Kapat" düğmesine basılır.
Eğer kapatmak istediğiniz çalışma kitabında değişiklik yapmışsanız Excel size bu kitabı bu haliyle kaydetmek isteyip istemediğinizi soracaktır. Kaydetmek istiyorsanız "Evet", kaydetmek istemiyorsanız "Hayır", "Çalışma Kitabı üzerinde" işlem yapmaya devam etmek için "İptal" düğmesine basılır.
SATIR-SÜTUN BOYUTLANDIRILMASI
Çalışma sayfasında kullanılan sütun genişliklerinin ayarlamak için;
Birinci yöntem
"Sütun Başlıkları" arasındaki çizgi üzerine gelinir. İmleç iki ucunda ok olan artı işareti biçimine gelince farenin sol tuşuna basılır ve parmak kaldırılmadan; genişletmek için sağa, daraltmak için sola çekilir.
İkinci yöntem
1. Genişletmek ya da daraltmak istediğiniz sütunlardan en az birer hücreyi seçilir.
2. Biçim menüsünden ""Sütun-Genişlik komutunu seçilir.
3. Sütun genişliğine 15 yazıp "Tamam" düğmesine basılır.
Çalışma sayfasında kullanılan satır yüksekliklerinin ayarlanması için;
Birinci yöntem
"Sütun Başlıkları" arasındaki çizgi üzerine gelinir. İmleç iki ucunda ok olan artı işareti biçimine gelince farenin sol tuşuna basılır ve parmak kaldırılmadan; genişletmek için sağa, daraltmak için sola çekilir.
İkinci yöntem
1. Yükseltmek ya da alçaltmak istediğiniz satırlardan en az birer hücre seçin.
2. "Format" menüsünden "Row" (Satır) ve oradan da "Height"'i (Yükseklik) tıklayın.
3. Satır yüksekliğine 15 yazın ve "OK" (Tamam) düğmesine basın.
SATIR-SÜTUN-HÜCRE EKLEME VE SİLME
Satır, sütun ya da hücre silmek için;
1. Silmek istediğiniz satır, sütun ya da hücre seçilir
Seçim yapma:
a. Bir satırı/satırları seçmek için "Satır Numaraları"nın üzerine basılır Artarda satırları seçmek için başlangıç/bitiş satırı seçildikten sonra fare uygun biçimde kaydırılır.
b. Bir sütunu/sütunları seçmek için "Sütun Başlığı"nın üzerine basılır Artarda sütunları seçmek için başlangıç/bitiş sütunu seçildikten sonra fare sağa/sola kaydırılır.
c. Yanyana hücreleri seçmek için fare seçimin yapılacağı köşelerden birisine getirilip, çapraz biçimde fare kaydırılır.
d. Yanyana olmayan satırları/sütunları/hücreleri seçmek için önce Ctrl tuşuna basılır, parmak kaldırılmadan seçilmek istenen satırlar/sütunlar/hücreler seçilir.
2. "Düzen-Sil" komutunu tıklanır.
3. Karşınıza gelen "Sil" penceresinden "Hücreleri sola ötele"/"Hücreleri yukarı ötele"/"Tüm satır"/"Tüm sütun" seçilip, "Tamam" düğmesine basılır.
Not: Aynı işlemi farenin sağ tuşu kullanılarak açılan kısayol menüsünden de yapılabilir.
Satır sütun ya da hücre eklemek için;
1. Fareyi sonrasına eklemek istediğiniz satır ya da sütuna getirin.
2. "Ekle" menüsünden isteğinize göre "Satır" "Sütun" ya da "Hücreler" komutunu seçilir.
Not: Eğer hücre eklemek istiyorsanız karşınıza gelen pencerede, mevcut hücrelerin ne yöne doğru öteleneceği sorulur.
HÜCRELERİ HİZALAMA VE BİRLEŞTİRME
Aşağıdaki tabloda görünen değişik hizalamaları gerçekleştirmek için aşağıdaki adımları sırasıyla yapın:
Adım1:
1. B2 hücresinden G2 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
2. "Biçim" menüsünden "Hücreler" komutunu tıklayın.
3. Karşınıza gelen pencerede "Hizalama" sekmesini tıklayın.
4. "Derece" kutusundaki değeri 45'e getirin ve "Tamam" düğmesine basın.
Adım2:
1. C4 hücresinden G10 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
2. "Biçim" menüsünden "Hücreler" komutunu daha sonra da "Hizala" sekmesini tıklayın.
3. Burada "Yatay" bölümünde "Ortala"yı seçin. "Dikey" bölümünde de "ortala"yı seçin ve "Tamam" düğmesini tıklayın.
Adım3:
1. B1 hücresine "HAFTALIK DERS PROGRAMI" başlığını yazın ve daha sonra B2 hücresinden G2 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
2. "Biçim" menüsünden "Hücreler" komutunu tıklayın.
3. "Hizala" sekmesinde, "Hücreleri birleştir" seçeneğini işaretleyin ve "Tamam" düğmesine basın.
Adım4:
1. A2 hücresine "ATATÜRK TEKNİK, ANADOLU MESLEK VE MESLEK LİSESİ" yazın.
2. Daha sonra A4 hücresinden A10 hücresine kadar olan alanı işaretleyin.
3. "Biçim" menüsünden "Hücreler" komutunu tıklayın.
4. "Hizala" sekmesinde, "Yatay" bölümünde ve "Dikey" bölümünde "Orta"yı seçin.
5. "Metni kaydır" ve "Hücreleri birleştir" seçeneğini işaretleyin ve "Tamam" düğmesini tıklayın.
KENARLIK-GÖLGELENDİRME-YAZI RENGİ
1. Verileri ilgili hücrelere girin.
2. Birinci satırın satır yüksekliğini ayarlayın.
3. Yazı tipi biçimlerini ayarlayın.
4. Birinci ve onuncu satırın dolgu rengini koyu maviye getirin.(1 nolu şekle bakın.)
5. A1 ve A10 hücrelerini işaretleyin ve yazı tipi rengini beyaza getirin. (3 nolu şekle bakın.)
6. Gerekli bölgeleri seçip dolgu rengini griye getirin. (1 nolu şekle bakın.)
7. B3:C5 aralığını seçin. Şekil 2'de gösterilen pencereden çerçeve çizgilerini belirginleştirin.
8. B8:C9 aralığını seçin. Şekil 2'de gösterilen pencereden çerçeve çizgilerini belirginleştirin.
9. Aktif hücreyi A2'ye getirin ve Şekil 2'de gösterilen pencereden altta iki çizgi yaratan seçeneği tıklayın.
10. Aktif hücreyi A6'ya getirin ve Şekil 2'de gösterilen pencereden altta iki çizgi yaratan seçeneği tıklayın.
OTOMATİK BİÇİMLENDİRME
KOPYALA-YAPIŞTIRŞekildeki hücreleri Seç-Kopyala -Yapıştır yöntemiyle çoğaltmak için;
1. Çoğaltmak istediğiniz hücreleri (A1'den A4'e kadar) seçin.
2. Farenin sağ düğmesine seçili alan üzerinde iken tıklatın.
3. Karşınıza gelen kısayol menüsünden "Kopyala" komutunu tıklatın.
4. Yapıştırmak istediğiniz yere (hücreye) (C1 hücresine) tıklayın.
5. Farenin sağ düğmesini tıklayıp kısa yol menüsünü görüntüleyin.
6. Bu menüden " Yapıştır" komutunu tıklayın.
KES-YAPIŞTIR
Şekildeki hücreleri Seç-Kes-Yapıştır yöntemiyle taşımak için;
1. Taşımak istediğiniz hücreleri (A1'den A4'e kadar) seçin.
2. Farenin sağ düğmesine işaretli alan üzerinde iken tıklatın.
3. Karşınıza gelen kısayol menüsünden "Kes" komutunu tıklatın.
4. Yapıştırmak istediğiniz yere (hücreye) (B1 hücresine) tıklayın.
5. Farenin sağ düğmesini tıklayıp kısa yol menüsünü görüntüleyin.
6. Bu menüden "Yapıştır" komutunu tıklayın.
Aynı işlemleri, araç çubuğu üzerindeki yanda görülen düğmelerle de yapabilirsiniz. Ayrıca, aynı işlemleri farklı sayfalar üzerinde de uygulayabilirsiniz.
SAYI BİÇİMLENDİRME
Excel'de oluşturulan tabloların daha rahat anlaşılması ve daha güzel görülmesi açısından sayıları da biçimlendirebiliriz. Şu unutulmamalıdır ki hücredeki sayıların değerleri değil sadece biçimleri (görünüşleri) değişir. Etkin hücrenin değeri, formül çubuğunda görüntülenir. Yandaki örnek tabloda görülen iki sütunun da değerleri aynıdır, sadece biçimleri farklıdır. vb fonksiyonları vardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder